Vi kommer överens om behandling efter inledande undersökning

Vid första besöket får du svara på frågor om din hälsa och sjukdomsbakgrund. Därefter görs en manuell undersökning, där osteopaten känner igenom din kropp med varsamma händer för att upptäcka eventuella störningar. Vid behov utförs ortopediska tester av dina besvär. Efter ditt första besök kommer vi överens om en behandlingsplan.

Behandlingstiden är ca 40 minuter. För att din kropp ska få igång en bra läkningsprocess rekommenderas 3-6 behandlingar.

Har du gått med dina besvär under flera år får vi utvärdera efter hand hur många behandlingar som behövs. Generellt kan sägas att ju kortare tid du haft besvär, desto snabbare kan din kropp återhämta sig.

4 gånger om året i förebyggande syfte en god investering

Att gå till en osteopat i förebyggande syfte ca 4 gånger om året är en bra investering i din hälsa och kan förhindra att mindre problem som uppstår i kroppen växer sig större så som ryggbesvär. Gravida samt barn över 8 år kan också få osteopatisk behandling.

Flera olika osteopatiska metoder används under behandlingen, men det viktigaste är att osteopatisk behandling baseras på förståelsen för vad som påverkar hälsan – biomekaniska, vaskulära, neurologiska samt miljöaspekter.

Medlemskapet i osteopatförbundet innebär att vi har godkända utbildningar samt har patient- och ansvarsförsäkring.

Exempel på vad en osteopat kan hjälpa dig med

• Ryggskott
  • Smärtor i ländryggen
  • Idrottsskador
  • Arbetsrelaterade skador
  • Nacksmärtor
  • Värkande fotleder
  • Värkande axlar
  • Krånglande knän

Jag har kliniker i både Vilhelmina och Lycksele i Västerbottens inland!

Boka behandling i Vilhelmina HÄR.

Boka behandling i Lycksele HÄR.
Osteopatisk behandling för ex ryggskott, ländryggssmärta & nacksmärta med Certifierade Osteopater. Flera osteopatiska metoder används hos Vilhelmina Osteopat Klinik.