Den här webbplatsen använder sig av cookies för att tillhandahålla information till webbplatsens ägare hur besökare navigerar och hanterar sidan via Google Analytics.

 

Om cookies

Sedan den 1 juli 2011 så får cookies och annan teknik som används för att lagra eller hämta uppgifter bara användas med besökarens samtycke – detta samtycke lämnas på olika sätt exempelvis genom besökarens webbläsare. Om du inte vill att din webbläsare ska lämna samtycke till att cookies från inlandsosteopaten.se lagras i din dator, så kan du ändra detta i din webbläsares inställningar. Läs mer på www.minacookies.se. Cookies är passiva filer som webbplatser lagrar på sina besökares datorer, bl.a. för att de ska känna igen dessa datorer nästa gång de får besök av dem.

 

Om GDPR

Det är viktigt för Inlandets Osteopatklinik att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Därför är vi öppna med hur vi samlar in, behandlar och delar med oss av den information som vi sparar om dig hos oss. Vi säljer aldrig dina personuppgifter till andra företag.

Personuppgifter är all information som kan användas för att identifiera en enskild person. Exempel på detta kan vara grundläggande uppgifter om dig som namn och kontaktuppgifter. Det kan också vara köphistorik, bonuspoäng och annat i likhet med detta – du som handlat av oss vet redan att vi inte har några kundkonton, ingen inloggning och inga bonuspoäng. Varje köp är unikt hos oss och vi sparar ingen onödig, överflödig information.

De personuppgifter du lämnar vid köp ser vi till att skydda. Vi ser till att behandlingen följer både gällande dataskyddsregler, interna riktlinjer och rutiner.

På den här sidan beskriver vi hur och varför vi behandlar dina personuppgifter, samt vilka rättigheter du har.

 

  1. Vid bokning lämnar du dina personuppgifter för att vi ska kunna nå dig och påminna dig om din bokade tid. Vårt bokningssystem heter Timecenter och du kan läsa allt om Timecenters dataskydd här. Dina personuppgifter är trygga här.
  2. Betala: När du betalar behandlingar sparas endast kvitton enligt bokföringslagen, önskas kvitto via e-post sparas kvitt med e-postadressen också i enlighet med bokföringslagen. Betalning via Swish hanteras också i enlighet med bokföringslagen.
  3. Nyhetsbrev – Vårt nyhetsbrev hanterar enbart din e-postadress det vill säga den är inte knuten till ditt namn. Prenumererar du på vårt nyhetsbrev så har du kanske lagt märke till att det aldrig står “Hej XXX – ditt namn” det är för att vi inte sparar några namn. Enda syftet med nyhetsbrevet är att informera dig om nya produkter, städtips och rabattkoder och då behövs inte fler uppgifter än e-postadress. Du kan alltid avanmäla dig från vårt nyhetsbrev via den bifogade länken i brevet. Mer information från Mailchimp
  4. E-post – skickar du ett mail till oss så sparas det i 6 månader. Vi sparar ditt mail eftersom det ofta är så att ni kunder efterlyser en specifik produkt eller har en annan fråga som vi eller ni önskar återkoppla i.
  5. Telefon – röstsamtal, samtalslista, sms och mms raderas automatiskt vid varje månadsskifte.
  6. Sociala medier – De sociala medier vi använder är Facebook och Instagram. Deras villkor och avtal har vi accepterat och signerat. Vi följer deras regelverk och önskar du inte följa oss längre avanmäler du dig via respektive socialt media.
  7. Papper – Inkomna pappersbrev vilka innehåller personuppgifter destrueras kvartalsvis.
  8. Patientanteckningar – Hanteras i enlighet med patientlagstiftningen.
  9. Rutiner – Vid personuppgiftsincident rapporteras till Datainspektionen inom 72h – berörda informeras och händelsen dokumenteras på företaget och sparas tillsammans med den bokföring som enligt bokföringslagen skall arkiveras. Begäran om tillgång: Inom en månad skickas skriftlig kopia på personuppgifter.